Schlager och hjärtan

februari 15, 2011

I lördags var vi på genrepet av Melodifestivalen. Vi hade fantastiska platser (längst fram) och det var kul att se artisterna osminkade =) Våra sexåringar är ju innne i en period då schlager är väldigt kul och Elin går runt och sjunger Elektrisk och Ge mig en spanjor, haha!

I går var det ju alla hjärtans dag. Inget som en gift gammal dam bryr sig så mycket om. Vi hade familjedag och var på Universeum där vi klappade en orm. Det var kul, jag har aldrig gjort det förr och som de säger så är de inte alls slemmiga utan helt torra. Det blev dock ingen bild på detta men här kommer en liten haj i alla fall.

Efter detta for vi till IKEA för att köpa ett fallskydd till Emmies säng så hon kanske kan börja sova i sitt eget rum. Det tror jag när jag ser det men vi har i alla fall skapat förutsättningarna =) Där tog vi också en vansinningt romantisk fika. Nu var jag kanske lite ironisk men det var ändå lite mysigt. Jag tycker mest att Alla hjärtans är ett kommersiellt påhitt som betyder väldigt lite och jag beordrade min man att inte köpa rosor, så klyschigt, rys! Så en chokladmousse räckte gott.

´
Hoppas ni hade en trevlig dag och att ni fick uppskattning av dem ni ville ha det från! ❤

2 Responses to “Schlager och hjärtan”

  1. Maya Says:

    Roligt när barnen snappar upp låtar så fort och gillar att sjunga. Finns inget charmigare. Kul att vara på Melodifestivalen då för tösen antar jag.

    Ja Rickard har jag träffat på fest, han är jättetrevlig.

    Gott med chokladmousse! Mmm!

    Må väl och ta hand om Er!
    Kram!

  2. Maya Says:

    Grattis på namnsdagen 😉

    Kram!

    😀


Kommentera

